מהי הבעיה בצמיחת הבניה לגובה והאם יש פתרון?

עם תנופת הצמיחה לגובה בישראל ולצד יתרונותיה הרבים, מתעוררות בעיות וחששות בקרב אנשי מקצוע לגבי עתיד "מפלצות המגורים" הללו. מהו החשש העתידי ואיך הטכנולוגיה (שוב) מצילה אותנו?

על פי בדיקה שערך האיגוד לניהול בתים ומבנים בישראל – בכ-60% מהבניינים המשותפים בישראל עלו דמי הניהול בכ-20%. הצמיחה לגובה מאוד חשובה בהיבטים של הגדלת היצע הדירות, טיפול ביוקר הדיור ובעיקר בגלל שאין הרבה ברירות. אבל מה אומר הנתון שצוין בתחילת הפסקה במציאות?

 

בכירים בתעשיית הנדל"ן, ראשי ערים ואפילו דיירים שהביטו לשנים הבאות מודעים ומודאגים לעתיד בנייני הקומות. "ענקי הבטון" דורשים מערכות מורכבות ומתוחכמות שאחריות על מגוון תחומים, החל ממשאבות להעברת מים לקומות הגבוהות ועד מערכות בטיחות שאחראיות על חיי דיירים וכבאים בזמן אמת.

תנאים של עלויות גבוהות ושוק לא מפוקח עלולים לגרום לטיפול לקוי במערכת קריטיות, חיכוכים בין דיירים בנוגע לגובה התשלום והזנחת מערכות. במקרה שמערכת מורכבת תינזק ותדרוש החלפה או תיקון יקר, המחיר עלול להגיע לעשרות ואפילו מאות אלפי שקלים. דיירים חלשים כלכלית לא יוכלו לעמוד בהוצאות, דיירים חזקים יינטשו את הבניין בעקבות תנאי תחזוקה בלתי אפשריים ומשם עתיד הבניין כולו נמצא בסכנה ברורה. מציאותי? בהחלט!

 

בעוד דעות המומחים מופנות כלפי הממשלה למימון ופיקוח על נושא זה, מערכת Mivi מצמצמת את הבעיה על ידי טכנולוגיה. המערכת מותאמת לבניין מגורים ולמעשה הופכת אותו לבניין חכם – מבנה דיגיטלי.

 

מה צופן העתיד לגורדי השחקים?

 

מהי מערכת Mivi?

"Mivi – מבנה דיגיטלי" – מערכת טכנולוגית המורכבת ממערכות תקשורת, בקרה וניטור מתקדמות, והופכת את הנכס לבניין חכם. מעבר לשדרוג חוויית הדיור בבניין, תפקידה העיקרי של המערכת הוא לדאוג לתחזוקה נכונה ובטוחה של הבניין וצמצום משמעותי של הוצאות הדיירים על תחזוקת הנכס.

 

מערכת Mivi מבוססת על התובנה שגם במקרה של העסקת חברת ניהול מקצועית ואמינה, מעורבות וועד הבית והדיירים היא המשמעותית והחשובה ביותר באיכות תחזוקת הבניין. ניתוב מעורבות זו אל מערכת Mivi מעניק יתרונות רבים לדיירים ולוועד הבית, ולמעשה, המבנה הדיגיטלי משמש כאלטרנטיבה טובה ויעילה יותר לחברת ניהול בניינים חיצונית.

 

בין יכולות המבנה הדיגיטלי, אפשר למצוא מערכת מעקב חכמה הדואגת לניטור מצב המערכות בבניין, הזמנת כל שירותי התחזוקה בלחיצת כפתור, השוואות מחירים, "חבילות התנסות" חודשיות לשירותי ניקיון ואב-בית, שקיפות פיננסית מוחלטת, ערוץ תקשורת עירוני לדיווח על מפגעי רעש\סביבה והעברת מידע נחוץ ועוד. דיירי הבניין יוכלו ליהנות ממערכת דיווח תקלה חכמה, פטור מדמי ניהול, לוח מודעות וירטואלי ושירותים בלעדיים נוספים. שירותים נוספים שניתן למצוא ב- Mivi כוללים גם טיפול בסרבני תשלום, מענה אנושי 24/7, שירותי חירום ואפשרויות ניהול נוספות.

 

"מדובר במערכת הרמונית" לפי דברי חברת Mivi. "המערכת בנויה בצורה שבה לכל אחד משלושת הגופים העיקריים בתחזוקת הנכס יש יתרון ברור ומשמעותי בשימוש בה. נותני השירות, וועד הבית ודיירי הבניין נהנים מיתרונות בלעדיים שהולכים וגוברים עם התרחבות החברה והתקנת המערכת ליותר ויותר בניינים.

 

נכון לעכשיו, החברה מציעה שירותים לחברות בנייה וחברות התחדשות עירונית. אנו מקווים שיתרונות המערכת יעשו את שלהם ושבעוד זמן קצר יוכלו דיירי בניין בישראל ליהנות מחוויית דיור טובה, בטוחה וחסכונית בהרבה".

 

המאמר הינו תוכן שיווקי.